hanskoster.reismee.nl

Pedrouzo

Inmiddels aangekomen in Pedrouzo en het weer is nu echt slecht,in de zin van regen ,wind en koud.Sinds we samen zijn gekomen met de Camino Frances in Melide is het idee van samen lopen ineens meer marslopen geworden.Het is tot nu toe een zeer rustige ,qua aantal,tocht geweest en dat is omgeslagen in een soort veldtocht en is het niet meer de Camino zoals we die tot nu toe hebben gehad.

We hebben ons aangesloten bij een groep Spanjaarden waar we al de laatste week mee van Albergue naar Albergue lopen.Ieder voor zich maar s'avonds klit alles weer naar elkaar.

Zo leer je tenminste de taal en de gewoontes en die bevallen me prima kan ik je melden.Doordat we nu langer met hun lopen kom je ook meer van een ieder te weten en zij van ons en dat geeft een extra dimensie aan de tocht.

Door de enorme drukte is het ook niet meer zo dat alle herbergen zomaar vrij zijn omdat in elke stad waar je stopt meestal één Albergue Municipal is en als deze vol is moet je naar een private.

Het grote aantal pelgrims dat nu op weg is naar Santiago heeft dus als gevolg veel privat Albergues.Deze kunnen echter wel telefonisch geboekt worden en gisteren en tevens voor morgen in Santiago is dat mooi geregeld.

Gisteren bij aankomst in Melide was het weer goed en de straten kwamen me bekend voor van twee jaar geleden.We zijn naar een pulpería geweest genaamd "Garnacha" en daar heerlijk pulpo zitten eten met een heerlijke en bekende lokale witte wijn Rias Baixas.

Daarna nog slechts 6 km naar Boente en klaar voor vandaag.

The day after was dus een ander verhaal.Vandaag dus begon het met een motregentje en die bleef doorzeuren tot een uur of 12 .onderweg wel een paar stops gemaakt en vanaf het middaguur ging het steviger regenen.Drijfnat aangekomen in Albergue REM werden we aangenaam verrast door de luxe van de herberg en was bij mij althans alles van vandaag al weer vergeten.Er zijn bijna geen foto's gemaakt omdat die toch niets meer toevoegen aan het beeld van de omgeving.Wel van de hoeveelheid lopers.

Vanmiddag lekker gegeten en nu ligt iedereen zijn Siëta te houden ,wat een leven.

De voorspelling voor morgen is slecht maar dat is normaal voor de laatste dag als je Santiago inneemt.We zullen zien ,we hebben morgen een bed en komen ook wel aan een bord eten en ik denk de nodige drank want er is weer wat te vieren toch?

Hasta luego.

Bert

Hoi Hans,
Bijna over, kloten van al die regen, maar toch mooi.
Succes de laatste dag,

Mirella

Jullie zijn er bijna!!! Super, maar ook wel weer jammer hè!!
Het weer werkt helaas niet mee, maar dat hoort ook een beetje bij Galicia. Heel veel plezier morgen op het laatste traject hoor!!! Hasta pronto!

Peter van de Waal

Laatste loodjes, je mag weer bijna naar het droge Nederland.

Annie Heemhof

Ha Jongens,

Goed gedaan klasse !! de laatste dag nog even door lopen!!
Maak er een mooie dag van.