hanskoster.reismee.nl

Fonsagrada

We hebben het voor elkaar vandaag.Een super mooie Albergue in het centrum van Fonsagrada en achter de kerk natuurlijk.In de gemeenschappelijke ruimte hebben we juist een paella gegeten en de wasmachines draaien op volle toeren.Het was een korte maar toch nog redelijk zware trip vandaag.Mede omdat de regenkleding aan moest en de wind de tweede tegenstander was. Vandaag ging het over berg en dal en er zaten weer uitschieters bij van + 400m tot we de top van de Alto del Acebo bereikten,daarna weer een lange afdaling.We zijn na de Alto aangekomen in de provincie Gallicië en het gekke vanaf nu zijn de gele schelp aanduidingen ,op de paaltjes die ons de weg wijzen, precies andersom als in de rest van de Camino.

Door de regen is het zicht nihil en komt de camera amper uit de broekzak.Trouwens wordt het steeds lastiger om zo wie zo bij mijn camera te komen met de regenbroek erover en de regenjas aan!

Door de kleine klimmetjes tussendoor loopt de temperatuur lekker op en als het uiteindelijk stopt met regenen gaat als eerste de regenbroek uit.Kan de wind alles weer drogen.

Fonsagrada ligt ,zoals de meeste stadjes,bovenop een berg en de laatste km is weer klimmen.

Het is weer zoeken naar de herberg en heb er geen zin aan vandaag dus ,andere aanpak .

En zoals Dirk Bolt ook altijd vraagt wanneer hij weer iemand zoekt ,waar dan ook in Zuid Amerika,doe ik hetzelfde bij de eerste de beste vrouw die we tegenkomen. Tengo una pregunta?Donde esta El Albergue Cantábrico?En huppelakee,links,tweede rechts en je bent er,Vale Gracias.(Mirella,het gaat nog niet vanzelf maar we gaan vooruit)

Aangekomen in de herberg worden we ingeschreven en krijgen we de rondtoer door de Albergue.

Vier slaapzalen met elk 4 stapelbedden ,de keuken, 4 badkamers etc etc te mooi om waar te zijn en hé, èèn km verderop staat nog een herberg in de middle of knowwhere (Padron) maar waarom zouden we die nemen,we zijn gekke Henkie niet!

We krijgen hulp van de uitbater van de herberg als ik naar de wasmachines kijk.Ik zeg ,hij staat al een anderhalf uur te draaien en is nog niet klaar? Ik doe het wel verder voor jullie ,echter heb je deze er ook in gedaan? En hij wijst naar de blauwe fles die naast de waspoeder staat.

Jazeker wasverzachter zeg ik ,ruikt lekker toch? Blijkt het chloor te zijn die de schoonmaakploeg van vanmorgen naast de waspoeder heeft laten staan.oh,oh zegt de beste man en zet beide wasmachines gelijk stil.Bakje open en gelukkig zit onze "wasverzachter" er nog in .Met wat gepiel krijgt hij de chloor eruit en hopelijk is straks onze was niet wit.Ik doe het ook wel in de droger roep hij ons toe en zal wel denken ,die eikels kunnen nog niet eens de was doen.EN DAT KLOPT .

Iedereen zijn specialiteit,zo ben ik weer beter op de dansvloer.

Onze was-prins geeft ons gelijk nog een tip voor de volgende dag en doet een aanbeveling om morgen door te lopen naar Castroverde ,31 km, omdat daar één van de beste Albergues van de hele Camino is gevestigd.Het volgende voordeel is dan dat we maandag maar 20 km lopen en dan staat Lugo op het programma(in de Romeinse tijd de hoofdstad van Gallicië).

Op de achtergrond staat de wasdroger te piepen en het valt mee met de was,alles schoon,droog en nog met dezelfde kleur als ik het erin heb gestopt.Zoals ik al zei,ieder z'n specialiteit.

Nu nog een paar foto's erop zetten en dan is het weer gedaan voor vandaag.Om de hoek zit een pulporia en hier in Galicië een delicatesse en niet te vergeten de vele soorten pinchos (tapas) die hier in de kroeg worden uitgedeeld.Zoals ik al vaker heb gezegd is het geen straf hier rond te sjouwen.

Hasta mañana!

Reacties

Reacties

Mirella

ha ha ha.... nou, volgens mij red jij het heel prima daar!!!
Nu nog etiketten lezen.... ha ha ha. Gelukkig was die meneer op tijd om te voorkomen dat jullie morgen met gaten en witte plekken moeten lopen...
Kijk wel een beeje uit met die pulpo hè!!! Als ie niet goed is klaargemaakt, kun je er heel erg ziek van worden.
Nou, op naar de volgende trip. Ik ga nog even de foto's bekijken. En dan ga ik naar de kroeg. Vanavond spelen we met het bandje. Dus hasta mañana!!

Peter van Rosmalen

Hoi Hans,

Ik heb net weer even je verhalen zitten lezen en man wat geniet ik daarvan.
Het is natuurlijk wat als je zelf de was moet doen ik zou hem niet eens in beweging krijgen.
Maar ja wij zijn natuurlijk heer en meester op de dansvloer.
De foto's zijn weer super wat een schoon gebied is het daar.
Nog heel veel plezier en laat de zon maar weer schijnen want zo'n regen pak is natuurkijk helemaal niks.

Groetjes Peter

Ma

Leuk al die verhalen, ik heb de hele tocht ,,meegelopen'' en mooie dingen gezien. Ha,ha.Iedere dag lees ik het met veel plezier.Fijne dagen nog, groeten aan je maten.

Fried

Ha Hans ,ben ik weer. Kijk de foto's later achter elkaar, dan krijg ik een mooier beeld. even over de dansvoer.....ahum, heb je daar vroeger nooit op gezien....of heb ik het mis???? ga nou gauw lekker verder lezen ...en ik Sylmet afstanbediening al in de hand :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!