hanskoster.reismee.nl

Castro

Berducedo-La Mesa-Grandas de Salime-Castro.

Het zijn mooie namen voor gehuchten die zo klein zijn dat als je ze langzaam uitspreekt je er al weer doorheen bent.We vertrekken vanmorgen wederom rond half acht na een fijne bak koffie kunnen we gelijk aan de bak.Met de slaap nog in de ogen moeten we weer stijl omhoog en daarna weer enkele km langzaam omlaag om vervolgens weer 2 km omhoog te gaan naar de top.In het boekje staat dat het af te raden is om deze route per fiets te doen mede omdat het na de top zeer snel daalt.En ik ben op de Camino Frances veel fietsers tegengekomen,hier nog geen één.

In rap tempo gaan we down hill en de paden zijn redelijk tot goed te belopen ,af en toe wat glad en na anderhalf uur afdalen sterf ik van de pijn in de knieën.In de verte zien we een stuwmeer en dat wordt het laagste punt waar we naar toe afdalen.

Als het bijna elf uur is rollen we een bar-hotel binnen .De ene na de andere pelgrim komt hier en ik ben ben bang dat het een wedstrijd wordt wie het eerst in de volgende Albergue is.Er zit een hele groep Spanjolen die ook richting Castro gaan.Er is maar plek voor max 16 personen dus nu moeten we snel handelen aangezien onze Españoles al staan te reserveren met de movil in de hand.

Ik loop naar een van de Canariaas die staat te bellen en vraag of hij ons ook wil reserveren ,en zo gezegd zo gedaan ,we hebben vannacht weer een bed.Gracias Jesus Gonzales.

Na het stuwmeer gaat het wederom omhoog en binnen enkele minuten ben ik doorweekt mede omdat ik nu ook met regenjas loop.Het is van dat jas aan jas uit weer .

Na Grandas de Salime ,dat trouwens een klein stadje met Albergue is,vervolgen we onze weg via tussendoortjes ,over en langs weilanden tot aan Castro.

Het was een mooie en zware afdaling en blz 101 was geen grapje maar na twee weken wandelen gaat het herstel steeds sneller en ik ben zo fit als een hoentje als we aankomen bij de herberg.Het begint weer te druppelen en wordt kouder dus kappen we ermee en gaan ons melden bij de cheffin van de hut.

We staan netjes geboekt en zijn de eersten echter na een uur niet meer.Het is weer volle bak en vanavond eten we ook hier ,perfecto.

Mirella

je krijgt een conditie als een paard van al dat lopen!!!! Lekker eten straks ...buen provecho!!! Saludos

Ria

Boys, wat even mooie verhalen en fotos ...
Blijf ervan genieten....
Kijk uit naar het volgende verhaal....

Enjoy.....

Aloys en Anita

Hoi Hans, goed idee van Lynn. Bundel je verhalen en foto's in een boek en reserveer er gelijk eentje voor ons.
Jongens, nog heel veel plezier en succes. Groetjes uit Twello.

Simon

De foto,s zien er geweldig uit en als jullie op de foto staan lijkt het mij dat jullie omvang ook toe neemt maar dat zullen wel spieren zijn nog veel succes de laatste tochten we gaan gauw weer samen een biertje drinken los ballos

Annie Heemhof

Ha Mannen,

Jullie zijn echte bikkels!! Goed hoor en mooie foto,s

Groet Annie Heemhof

Fried

Geweldig Hans en dat afdalen met jouw knieen!!!

Fried

Foto's bekijk ik later,ben even uit de running geweest, dus...eerst lezen!!!