hanskoster.reismee.nl

Berducedo

Borres,een klein shit-hole ergens in Asturgie en toch heeft het wat om vanaf de Albergue via een pad waar dagelijks de koeien naar de stal lopen bij de bar te komen.Het heeft hard geregend en de meeste koeien hadden denk ik jeuk aan de sluitspier want het hele pad was ondergescheten.

In de herberg was het volle bak en vele verschillende talen worden door elkaar gesproken.

Gevolg een onrustige nacht en morgen een zware klim dag voor de boeg.

Na de koffie vertrekken we rond half acht richting Berducedo om eigenlijk de hele tocht te klimmen.

Als we het gehucht uit lopen gaat het direct stijl omhoog en ik ben blij dat ik in korte broek vertrokken ben.Het is nog stervend koud en onder in het dal is het mistig.Vanaf bovenaf gezien als een wit deken over het dal, heel apart.

Het gaat constant omhoog en we krijgen als beloning de mooiste uitzichten.Het is heerlijk lopen nu de zon erbij is gekomen en we hebben geluk omdat het zicht oneindig is.

Onze camera's maken overuren en we vliegen van het ene pad over op het volgende en komen rond half elf op de top van de Hospital Fonfaraòn op 1230 m.

Het is een heerlijk gevoel hier boven en de stilte is niet normaal ,zo stil.Na een paar foto's op de top gaat het downhill.

Kijk de foto's en zie wat wij hebben gezien.

Vandaag geen enkele mogelijkheid om iets te eten of drinken onderweg en daar waren we op voorbereid.

Een paar stops gemaakt en uiteindelijk komen we aan in Berducedo en checken in bij de local Albergue.Er zijn twee bars en ik zie een uithangbord met pelgrim menu €10,- en dat gaat het worden vanavond.

Al schrijvend komt de ene na de andere bekende binnen en vanavond is het weer volle bak in de herberg ,dat is ook gelijk het leuke van de Camino.Het is geen wedstrijd en uiteindelijk komt een ieder die we tegenkomen tegelijk aan Santiago.

Morgen komt dan toch blz. 101 met een afdaling van 700 m binnen een paar km.

De desbetreffende tabel die hierbij hoort is me in het vliegtuig al opgevallen en wordt morgen realiteit.De voeten en de knieën doen het nog steeds goed en alle oefentochten zijn niet voor niets geweest.En in de kroeg is het niet anders jammer genoeg...........

Hasta luego.

Lynn koster

Goedzo pap! Ga je als je terug komt een boek schrijven? Zet m op!
Xxxx

Mirella

Super, dat het zo goed gaat hè!!!! En gezellig is het ook, zo te lezen!! Op naar de toch van morgen!! Veel plezier weer!!
Hasta mañana!

Annie Heemhof

Ha Boy,s

Jullie gaan als een speer zo te lezen en nog erg mooie natuur en mooie foto,s prachtig veel plezier.

Annie Heemhof.