hanskoster.reismee.nl

Borres

Barca met 2-0 gewonnen.Dat gaat hier natuurlijk niet ongemerkt.Iedereen is pro Barcelona en alle tv's stonden ook gisteravond op vol volume.

We hebben gisteren eens een pizza gegeten en die ging erin als gesneden koek.Dit keer zonder voor of nagerecht en gelukkig maar want hij had de afmeting van een reservewiel .

In onze Albergue hebben inmiddels ook vier Spanjaarden uit Gran Canaria zich genesteld.

De vier kanariepietjes hebben in de supermarkt spullen gekocht en maken hun eigen kostje .

Rond tien gaat het licht uit en iedereen valt snel in slaap want de vermoeidheid sluipt langzaam in ons lijf en dan is rust de enige remedie.

We verlaten La Espina rond half acht en vinden al snel de gele pijlen die ons de weg wijzen richting ons volgende doel ,Borres.

De eerste elf km gaan langzaam omhoog en van echt klimwerk is geen sprake tot we na onze koffie in Tineo aan de bak kunnen.Het gaat contant omhoog en binnen enkele minuten loopt het zweet me al weer tussen de rails.

De uitzichten zijn fabelhaft volgens ons boekje en hij heeft gelijk,het is super en we maken weer foto na foto.Al zijn de foto's nog zo mooi de herinnering aan wat we hier zien en meemaken is waar het om gaat en dat is de Camino.

Aangekomen op de top (920m) is het toch wel fris en in de verte zien we de Picos met besneeuwde toppen en binnen enkele minuten begint het nog te regenen ook.Regenkleding weer aan en doorlopen.In de afdaling verandert het weer snel en na een stief kwartiertje heb ik alles weer terug in de rugzak en loop zoals het hoort in de kort boks met t-shirt.

Onderweg zijn er geen mogelijkheden om te eten of drinken en daar zijn we op voorbereid.De gekochte empanadas en bananen met limo worden genuttigd en we vervolgen onze weg naar Campiello.

In dit gehucht staat een mega Albergue annex hotel met supermarkt en bar restaurant.We kijken elkaar aan en denken allemaal hetzelfde ,doorlopen.Ik ga hier een beetje de Spaanse toekan lopen te spekken.Dus nog drie km doorlopen en hier komen we aan bij een lekker simpel Albergje met iets verderop de bijbehorende bar/ rest.

Inmiddels zijn onze kanaries ook geland en nemen dezelfde herberg samen met een Nederlander,twee Duitsers een nog wat anderen pelgrims.

Het is inmiddels gaan regenen en onweren en ben blij dat we binnen zijn,morgen wordt 25 km tot aan Berducedo en kunnen we kiezen uit twee varianten.We kiezen voor de traditionele en originele route en tevens de zwaarste ,hé we zijn er nu toch .

Dus morgen vertrekken we op een hoogte van 650 m vanuit Borres en tikken de 1200 m aan in Puerto del Palo om daarna de afdaling in te zetten en binnen korte tijd terug te zijn op 900 m tot aan Berducedo. Lang leve de ibuprofen.

Salut.

Mirella

Mooie blog weer!! Ik ben reuze benieuwd straks naar de foto's!!! Veel succes hoor!!! Saludos!

Peter van Rosmalen

Hoi Hans,

Mooi verhaal , volgens mij nog een aantal dagen wandelen ?
Geniet nog een aantal dagen van deze mooie tocht.

Groetjes