hanskoster.reismee.nl

Escamplero

Oviedo is volgens het routeboekje de volgende stop,echter hebben we gisteravond al besloten om door te lopen naar de volgende Albergue op de route.Deze is gelegen in het gehucht Escamplero

en is wederom een oud schooltje.Iets voor het gehucht is een Restaurant met een mega parkeerplaats,zeker de place to Be voor de hele omgeving??En we moeten ons hier ook inschrijven om in de Albergue te kunnen slapen.€4,- de man en de ober geeft me de sleutel van school. Acher het witte huis ,rechts .Je kunt het vanaf hier niet zien, zegt hij.Vale, en daar gaan we ,op naar onze volgende uitdaging.

Stapelbedden,douches zoek maar uit alles voor ons tot er op de voordeur wordt gebonst.Ik loop naar voren en doe open .Nog een pelgrim ,een Fransman,en ik begin in het Spaans daarna Engels en wat denk je wat hij zegt ,parle Français?

Natuurlijk en we schakelen over op mijn beste Havo Frans van juffrouw Raven.Als ik aan het mens denk krijg ik alweer de pest aan haar.En nu heeft onze pelgrim geluk want ik blijf nog even in deze stemming.

Siem schreeuwt vanuit onze slaapkamer,laat hem toch dood vallen die kut Fransman met zijn eigenwijze franslullen.En eigenlijk ben ik het wel eens met deze opmerking.Komt nog bij dat hij van Santiago tegen de normale richting in loopt naar Santander.Dus ik terug naar Siem ,en het is ook nog een eigenwijze Fransman ook.Ik bonjour de beste man richting een andere slaapzaal zodat die ons vannacht niet kan dwarsliggen en laat hem verder zijn gang gaan.

De tocht vandaag was een mooie niet al te zware wandeling.Het heeft vannacht knap geregend en daardoor is de temp. gedaald naar 10 grd. Heerlijk om te lopen en na een klein uur arriveren we in El Berrón waar onze koffie klaar staat met een fijn broodje.Het is half tien als we onze pijlen richten op Oviedo.Onderweg is door de regen alles heerlijk fris en de geur van de bloeiende paarse seringen en de jasmijnstuiken en vooral de eucalyptusbossen doen ons goed.

En dan komt de stad in het zicht.Zoals de meeste grote Spaanse steden eerst de industrie dan de autobedrijven en vervolgens grote woonwijken die we snel doorkruisen.In de verte zien we de Kathedraal van Oviedo en zoals altijd loopt onze weg daar langs.Sterker nog ,deze keer erdoorheen.Ik heb de boys gezegd dat ik een stempel wil van de kerk en dus gaan we bij aankomst naar binnen.Ik zie een man in het zwart pak achter de afzetting en ik vraag "tienne un cello por favor? " Claro, en hij doet het rode koord voor ons aan de kant.We lopen dus door de kerk ,waar een dienst aan de gang is,met hem mee naar een zijkamer en krijgen onze stempel,mucho gracias

Oviedo heeft wederom een prachtige oude binnenstad en we schieten onze camera's vol.

Als we uiteindelijk de stad uit zijn heeft dat bijna twee uren lopen gekost en blijven er nog ca 8 km te gaan door prachtig glooiend landschap.We hebben het mooie weer aan de kont hangen en lopen al weer in T-shirt.

De route is aanmerkelijk rustiger qua wandelaars als de twee vorige edities en we komen nagenoeg geen andere pelgrims tegen.Behalve de gisteravond laat gearriveerde Finnen die vandaag hun maat opzoeken in Oviedo en dan samen verder gaan.

Voor ons zit het erop vandaag en ben benieuwd hoe Max het heeft gedaan in Bahrein .

Luego!

Reacties

Reacties

Peter van Rosmalen

Hoi Hans,

Ik begrijp dat je alle talen spreekt en ja zelfs Frans.
Maar ja zo als je al zegt dat blijven eigenwijze mensen.
Mooi verhaal joh veel wandel plezier nog.

Groetjes,

Mirella

ha ha ha..... doe je zo je best om lekker Spaans te spreken!!! Jullie hebben al een aardig aantal SELLOS bij elkaar gelopen hoor!!!
Nou, muchas gracias weer voor de update en tot schrijfs!!
Saludos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!