hanskoster.reismee.nl

Pola de Siero

De televisie staat op vol volume en recht daaronder zitten we dan.Het is nu half vijf en 1-0 voor Barca.Tegenover onze herberg is een bar restaurant en de locals doen zich te goed aan veel eten en drinken en als we ons hebben genesteld bestellen we ook maar gelijk .Het wordt paëlla en dat was een juiste keuze,in twee woorden ,muy bien.

Het weer is inmiddels omgeslagen ,net als gisteren om deze tijd,en het onweert met veel regen.

We zitten mooi hier ,genoeg volk en drank dus hé wie maakt ons wat.

De afgelopen tocht ging via Valdedios over de Alto de Campa.Deze pukkel was er eentje die er wezen mag,binnen een anderhalve km stijgen naar + 400 m over rots,modder nat gras paadjes.

De beloning is dan ook een hartklopping en wederom een super uitzicht over de bergen en dalen.

Bij onze eerste koffiestop,half twaalf, lopen we een eenzame Nederlandse pelgrim tegen het lijf.

Siem heeft deze al meerdere malen ontmoet en weer afgewimpeld omdat het een betweterige eikel is .Waar gaat het vandaag heen? En zonder antwoord te geven een wedervraag ,en jij?

Ik ben vandaag klaar en doe het rustig aan.Wij gelijk ,nou het is nogal vroeg ,we doen er nog 10 km bij vandaag en zijn hem voorlopig weer kwijt.Hij roept nog ,denk eraan morgen is het zondag dan zijn de meeste winkels gesloten. Yoooo, bon Camino

Onze laatste 10 verlopen snel en van het ene gehucht Barbecho ,El Castro , Avano zien we uiteindelijk in de verte ons einddoel Pola de Siero.

Het begint te onweren en te regenen en de regenpakken gaan aan en bij de poort van de Albergue in Siero aangekomen blijkt alles op slot.Ik denk godfriedvanbouillon en besluit naar de overkant te gaan en vraag wie of waar de sleutel is.Er wordt gelijk door de barman gebeld en binnen een tel staat er een medewerker van de Albergue naast ons en is ons bed geregeld.

Al schrijvend komt er een zeiknatte Pelgrim het café binnen en vraagt hoe hij binnen komt ,de geschiedenis herhaalt zich waar je bij staat.Ik loop met ze mee en laat ze binnen in de Albergue.

Plek genoeg er zijn immers 30 bedden en wij waren de eersten .Ik zeg tegen de twee Finnen bel maar een van de nummers die op de voordeur staan en er zal wel iemand komen.Ze zijn in iedergeval binnen en ik voel me als een volleerd monnik.

Het café wordt gek , Lionel Messi maakt 2-0 en de wedstrijd is afgelopen en mijn verhaal ook.

Het is gestopt met regenen en gaan zometeen de dichtstbijzijnde Supermercado zoeken om onze proviand weer op peil te brengen.

Morgen naar Oviedo en door naar Escamplero 28,7 km. En in wandeltaal 7 uur incl stops!!

Adios!

Reacties

Reacties

Fried

Hans schrijf zo door....we genieten, groetjes van Bert en mij zaterdagavond...de toon is gezet...gezellig!!!!

Peter van Rosmalen

Hoi Hans,

Ik lig een beetje suf op de bank , vandaag de Amstel Gold Race / 150 km gereden.
Maar nu dat ik jouw verhaal heb gelezen kom ik weer helemaal bij.
Wat een super vakantie heb je toch , van alles zien en meemaken en tevens ook sportief bezig zijn.
Mooie verhalen schrijf je echt leuk om te lezen
Nog veel plezier collega.

Groetjes

Mirella

Wat een mooi verhaal weer!!!! Oviedo is de stad van de koningin van Spanje en van de sidra! Dus SALUD!!
Tot de volgende blog! Saludos

Ria

Geniet van de leuke verhalen, mooie foto's......
Kijk uit naar de volgende....

Groetjes......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!