hanskoster.reismee.nl

Villaviciosa

Wakker worden in een schooltje geeft me het gevoel van voldoening.Al slapende wijzer worden wie kan dat nog behalve mijn wandelmaat natuurlijk die bij de Gemeente "werkt" en wat dat betreft al afgestudeerd is. Het heeft vannacht knap geregend en rond half acht als het licht wordt stopt het.We pakken alles goed in en stappen naar buiten.Droog,gelukkig en het ziet er ook niet naar uit dat het direct weer gaat regenen.

Wederom na een half uur lopen breken bij mij de vliezen.Eerst stoppen en alle overtollige kleding uit en vervolgens verder.

Het is vandaag een korte tocht richting Villavisioca en gaat over paden van asfalt,klei,modder de hele santemekraam .Ook komen we maar één gelegenheid met koffie tegen dus het was weer eens behelpen.

Rond één uur lopen we dan toch Villaviciosa binnen en zien gelijk een groot bronzen beeld van appels in het centrum van de stad.Hier is de Spaanse Betuwe met de appel als het grondproduct voor de alom bekende appelwijn oftewel in Spaans ,Sidra. Alle controle instanties zijn hier gevestigd om de kwaliteit van de mousserende wijn te waarborgen.De wijn wordt trouwens met gestrekte linkerarm omhoog in het glas gegoten dat met de rechterarm naar beneden wordt gehouden en zoals onze camarero ( ober) van gisteravond meerdere malen vertoonde ,zonder naar beneden te kijken.Hierdoor ontstaat extra zuurstof en een soort sparkling.Je drinkt dan ook gelijk alles ineens op,genaamd culete wat bij ons en shot heet.

Gisteravond in onze moeder mavo heerlijk naar Jackson Brown liggen luisteren loop ik hier in Villaviciosa een vent tegen het lijf die affiches aan het plakken is met daarop,jawel,concert van JB.Domingo 31 de Mayo.Het moet niet gekker worden .

Inmiddels ons hotel(simpel maar ok,Hotel del Sol) ingecheckt en samen met Bob de lokale supermercados afgestruind naar pan sin gluten en wat fruit voor morgen parkeer ik mijn kont op een terrasje met uitzicht op het gemeentehuis.

Morgen gaat het dan echt van start ,

de Camino Primitivo.

Henk Koster

Jouw berichtjes geven een schitterend beeld van deze reis en we kijken dagelijks met veel belangstelling naar het volgende avontuur. Wij wensen jullie nog een voorspoedige voortzetting van deze trip. Je trotse vader.

Simon

Als ik je verslagen goed lees is het weer een makkie voor jullie. Blijf genieten en ook hier gaat alles door.Gisteren weer gebiljart het bier is nu echt op.
Ook afgesproken om op 8 mei te gaan eten om jullie thuis komst te vieren.