hanskoster.reismee.nl

La Isla

Half vier en we zien de laatste stukjes blauwe lucht verdwijnen.We zijn in La Isla aangekomen,een klein dorp aan zee en onze laatste rustplaats aan de kust.Hierna gaat het via Villaviciosa richting Santiago .Een heerlijke pasta wordt opgedient en we zijn al binnen gaan zitten want de regen komt met bakken uit de lucht.De achterliggende bergen zijn niet meer te zien dus neem van mij aan ,het gaat erop!! Jammer van mijn spullen aan de waslijn,die krijg ik nooit meer droog.

Vandaag was een redelijk vlakke tocht van ca. 24 km en qua natuur en uitzichten een toppertje.

Ons pad liep bijna de hele dag op de rand van de zee en het achterland en gaf ons vele mooie fotomomenten.Ook de temperatuur was met een 25 grd goed te doen desalniettemin zeet ik me kapot en voor half negen heb ik mijn fleece trui uit en afritsbroek ingekort tot korte broek.

Het heuvelachtige achterland is mooi en rustgevend en we komen eigenlijk de hele dag geen mens tegen.Het enige wat je hoort zijn koeien met van die grote bellen aan de nek en hier en daar een kip die een flinke ... krijgt.

We lopen uiteindelijk naar beneden richting het strand ter hoogte van Vega als we in een klein steegje voor ons een film crew zien staan.Twee cameramannen en een verslaggeefster die twee zgn wandelaars( zonder rugzak) staan te interviewen echter met dat ze ons zien gaan de camera's richting ons.Waar komen jullie vandaan? Hollanda roepen we en komen vol in beeld.Ik zeg tegen Siem ,dat is net wat die film nodig had!!

Onderaan aangekomen eerst een lekkere café Americano en op naar La Isla.

Daar aangekomen melden we ons op het juiste adres en een oud vrouwtje helpt ons verder met het invullen van de papieren en krijgen we onze zoveelste cello( stempel) in onze credential del Peregrino( pelgrimspaspoort).Ze loopt met ons mee en we worden in een vrijstaande Albergue aan de rand van het dorp losgelaten.Een oud schooltje dat nu als Pelgrimverblijf met ca 20 bedden dienst doet,met een heerlijke warme douche.

Het is droog en de temperatuur stijgt alweer en dit type weer houden we voor de komende dagen.

We zullen zien ,morgen eerst naar Villaciosa alwaar we rond 14.00 zullen zijn om vervolgens onze pijlen te richten op de Camino Primitivo.

Adios.

Reacties

Reacties

Fried

Ha die Hans , hier Fried....schitterend hoe jullie dezelfde wandeling op verschillende manieren beschrijven....Prachtig, Bert ligt in een deuk...rustig laten liggen, zou ik zeggen, je kent hem....Laat ons zo verder genieten..we blijven jullie volgen , groetjes ook aan Siem ....en tot morgen, gr. Fried

Herman

Leuk geschreven Hans en nog veel wandelplezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!