hanskoster.reismee.nl

Primavera

Primavera.

Ook in Spanje hebben ze merels en die beginnen gelijktijdig te zingen als hun collega's

in Nederland.Dus ik ben hier ook vroeg wakker,te vroeg om al op pad te gaan.We hebben besloten om 7.45 uur te vertrekken omdat het dan licht genoeg is om alle gele pijlen te zien.

De weg voert ons over berg en dal en vandaag alleen maar over asfaltwegen.Dat heeft soms voordelen echter vandaag met een gemiddelde temp. van 25 grd en een asfaltvloer die steeds warmer wordt is het voor een eerste dag gelijk een zware test.

Ons plan was om ca. 30km te lopen echter bij aankomst in het dorp Iglesia de San Pedro is de uitbater van de Albergue nergens te vinden.Dat betekend wachten,maar wachten is niet mijn sterkste punt dus besluiten we door te gaan naar de volgende .Jammer maar helaas want de volgende is nog eens 6 km verderop en omdat het vandaag weer eens een feestdag is zijn de hostels privado ook dicht.

We moeten onze laatste energie aanspreken om uiteindelijk in de Albergue van Cóbreces aan te komen.Dit is gelegen op het terrein van een klooster en een schele monnik schijft ons in.

Aangekomen in ons nachtverblijf blijkt dat we de eersten zijn .Dertig bedden enkel en stapelbedden zoek maar uit .

Na een snelle voetencheck,geen blaren, en een douche vliegen we naar de overkant van de weg alwaar wij onze honger en dorst kunnen lessen.Ik kan je melden dat de eerste slok San Miguel mijn tong niet eens geraakt heeft.

De avondzon steekt nog steeds en al tikkend op mijn IPad is het goed toeven.Het leven in Spanje gaat zoals het gaat ,heerlijk!

Straks vanaf 20.00 uur eten en morgen is het plan om ca. 30 km te lopen.We zullen zien.. Sa

Mirella

¿Habéis dormido bien? 25 grados... Fantástico!!! Goza de la vida en España. Hasta el próximo blog!!

Fried

Hans vergeet je niet in te smeren.... wil het toch maar even gezegd hebben, Groetjes Fried