hanskoster.reismee.nl

Fisterra

Fisterra, In de loop van de middag komt dan eindelijk de zee in het zicht.Adembenemend mooi blauw water en spierwitte stranden.Het feest komt tot een eind en de laatste kilometers heb ik samen gelopen met een Belgische geëmigreerde patissier uit Australië die 25 jaar geleden zijn heil daar gezocht en gevonden heeft.We genieten intens van de laatste meters en zijn blij met een bijsmaak. Vanavond wordt er samen met twee andere wandelaars gedineerd aan de haven. S'Morgens loop ik samen met Frans uit Australië de laatste km heen en weer naar het uiterste puntje ofwel het Fini Terra, eind van de wereld.Hier staat een kerkje en een gedenkteken waar een ieder zijn schoenen ,shirt etc verbrandt en zodoende na de Camino gelopen te hebben weer met een schone lei verder kan. Ik moet nog langer met mijn schoenen doen en geloof deze ceremonie wel en neem het uitzicht goed in me op en geniet met de volle 100%.Langzaam stiefelen we terug naar Fisterra en kopen een ticket voor de bus terug naar Santiago die rond de middag vertrekt.Het is hier een gezapige bedoeling van aankomende en vertrekkende wandelaars en verrassend veel jongelui met backpack. In de namiddag vertrek ik vanuit Santiago gelijk door met een internationale bus richting Porto. Morgen vroeg naar Amsterdam en dan bussen naar Deventer alwaar ik rond twee uur aankom. Het was fantastisch en qua weer uitmuntend! Alle opgedane indrukken moet ik goed laten inwerken en zal de komende weken nog wel in een soort flow blijven .De volgende Camino kan bijna niet uitblijven ,over en uit............

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!