hanskoster.reismee.nl

Vilaserio

De rust is weder gekeerd.Na een aankomst in Santiago ben ik weer blij op het platteland te lopen.Het is z'n toeristische bagger aan het worden dat ik daar zo kort mogelijk in wil verkeren. Er stonden aan de rand van de stad zeker 50 bussen die dus allemaal hun lading in de stad hebben afgezet.En dan nog de toeristen en alle binnenkomende pelgrims en je hebt een mix om nooit meer te vergeten. Gisteravond heerlijk gegeten met de Italiaan en zijn Spaanse vriendin in een vis restaurant. Empanada vooraf( zoek maar op hoe klaar te maken ,is heerlijk) en secundo plato was gebakken sardines ,ook heerlijk en natuurlijk als postres de alom bekende flan! Een witte wijn uit de streek erbij en papa was weer klaar voor totaal 9 euro. Vanmorgen laat opgestaan voor mijn doen en omdat ik vandaag maar 22 km wil lopen vlieg ik om 7.15 uur de deur uit .Ontbijt is voor straks dus eerst meters maken. De eerste koffie laat echter lang op zich wachten en pas om 9.15 zit ik aan mijn cafee con leche en haal gelijk een fles water voor onderweg. De volgende 14 km brengen me naar mijn overnachtings herberg in Negreira echter ben ik daar al om 12.00 uur en besluit dan maar door te lopen naar de volgende Albergue . Het boek erbij en het blijkt dat de eerstvolgende Albergue zich pas na dertien km aandient. Even schudden met de kop en na wat eten en drinken te hebben gekocht in de locale Spar gaat die weer als daarvoor.Het hele stuk is nu niet meer voorzien van cafés of restaurants dus vandaar de inkopen die me weer 2 kg extra ballast bezorgen De weg voert over heuvels en bergtoppen waar bovenop de windmolens staan te loeien.Ik had deze 's morgens al gezien in de verte en dacht toen ,het zal toch niet zo zijn dat ze ons daarover laten gaan?Nou dus wel en mijn voorraad drinken is al weer voor 2/3e op. Als ik dan uiteindelijk na 34 km het dorpje inloop blijkt de Albergue direct vooraan te staan in het dorp en ook achteraan want met nog enkele huizen is dit een heel klein gehucht genaamd Vilaserio.Inmiddels lopen er een Austalier en een Belg uit Brussel binnen en later nog wat anderen. Vanavond eten in het bijbehorende restaurant en morgen zien we wel weer,this is the Camino.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!