hanskoster.reismee.nl

Portela

Aangekomen in O Pino Valga en als eerste.Er is zelfs niemand aan de balie.Neem maar een Bed ,ik kom later om in te schrijven.Dat staat op een papiertje op de tafel bij de ingang.Inmiddels loopt er een echtpaar uit Austalië en een meisje uit Hong Kong binnen en ik met mijn bijdehandte gezicht regel iedereen een mooi plekje.Wie het eerst haalt,het eerst maalt,toch. Vanmorgen ben ik vroeg vertrokken en liep om 6.15 al door de straten van Ponteverdra richting het centrum om daarna mijn weg te vervolgen naar Portela.De route is vandaag vrijwel vlak en ik maak snel veel kilometers .De knieën doen vandaag erg veel pijn en ik ben mezelf al aan het verdoven met de meest gebruikte drugs op de Camino ,ibuprofen.Om half tien nog een roze jongen achter de kiezen en langzaam wordt de pijn verdreven en rond de middag loop ik weer pijnvrij. Onderweg ben ik zeer weinig lopers tegengekomen en zie wel of ze allemaal achter me zitten of al eerder gestopt zijn.In een bos wel een drietal Spaanse vrouwen ingehaald die zonder rugzak een pitstop hadden.Al in de verte zag ik dat een van de drie zat te pissen en de andere twee stonden op de uitkijk.Ik denk als ik nu een beetje versnel gaan er mooie dingen gebeuren en ik loop op m'n snelst naar de dames.ik zie dat er nu lichte paniek uitbreekt en tot overmaat van ramp de zittende vrouw met het omhoogkomen haar evenwicht verliest en in haar eigen plasje valt.In het voorbijlopen knik ik vriendelijk en zeg er nog bij buenas dias en zie tot overmaat van ramp haar Spaanse cavia boven haar onderbroek uit steken ,die nog steeds op haar enkels zit en de val heeft veroorzaakt.Er zijn geen foto's van want dan waren er dooien gevallen denk ik. Het is zaterdag en ik loop de verschillende landbouw gebieden waar veel landarbeid nog met de hand gedaan wordt.Het enige wat machinaal gaat is een tractor met ploeg.Alhoewel ik vorig jaar dit nog heb gezien met een paard ervoor.Het is tijd om de mais te poten en dit doen ze handmatig met een soort buis met daarop een trechter en hier aanvast een afstandshoudertje die alvast de volgende plek markeert.Nu wordt er een maïskorrel in de buis gestopt ,deze valt naar beneden en de ( meestal) vrouw trapt de grond aan en klaar,volgende. Je maakt wat mee zo op een dag in mei. Ik ben inmiddels Briallos en ook Caldas de Reis voorbij en loop nu door een bos richting O Pinos Valga.Zit nog steeds in dubio of ik nog een extra 6 km pak maar aangezien mijn verdoofde knieën Best wat rust kunnen gebruiken stop ik toch en ga nu een wel verdient cervezaatje kopen en hoop dat ze daar WiFi hebben want dat is het enige waar het aan ontbreekt. Morgen de laatste etappe naar Santiago de Compostela .En dan richting Finisterre(90 km)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!