hanskoster.reismee.nl

Pontevedra

Vanmorgen opgestaan met een droge b*k en dat komt niet van de soep maar ook veel gelachen met de boys uit Engeland.Zeven uur ,we zijn weer op de Spaanse tijd dus het horloge weer een uur vooruit, en een kwartier later stap ik deur uit en vervolg de Camino.De temperatuur is nu al hoger als gister en loop gedurende dag snel op tot rond de 25 grd.Het gaat al direct stijl omhoog en binnen 10 minuten ben ik alweer bezweet en loopt het zweet me uit elke porie.De gele pijlen zijn soms een beetje moeilijk te vinden en loop een keer verkeerd wat me een extra km lopen kost. Na Redondela wat aan een meer ligt gaat het over een mooie brug richting het einddoel voor vandaag Pontevedra.Een mooie stad met een oud centrum uit 1169.door de handel in vis werd deze stad zo belangrijk en druk dat het zichzelf tot provincie hoofdstad heeft benoemd.Het is nu het belangrijkste wetenschappelijk en cultureel centrum van heel Galicië. De Albergue ligt een 1500 m voor de stad dus het is wel een hele tippel maar dan krijg je ook wat. Ik heb bed no 36 ,van de 56 ,en lig naast een Duitse oud soldaat uit Koblenz. Verder veel bekende maar meest onbekend.Ik heb de stad verkend en besluit om terug te gaan naar de herberg om wat te lanterfanterien en mijn wasje van de lijn te halen. Morgen weer een lange dag naar O Pino.(33 km)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!