hanskoster.reismee.nl

Logoso

Als \'s morgens de haan kraait is het rond vijf en ik blijf nog even lekker liggen tot 7.00 uur.Ik heb vandaag afgesproken om samen met een Belgische wafel koning te lopen naar Logoso.Miguel is de tweede grootste wafel producent van België en heeft winkels fabrieken etc in heel Europa.
Het mooiste van alles is dat hij geboren is op 6-10-1961 en nu wil het geval dat ik dat ook ben ,is dat niet toevallig.De enige overeenkomst is dat hij ook gek is van reizen en mede door zijn werk veel heeft gezien dus vandaag weer genoeg gespreksstof.

De weg vandaag is er weer eentje van vele verschillende landschappen.Het varieert van vlak land tot bos tot bergen en heuvels .We lopen langs een rivier en over bospaden en komen praktisch niemand tegen.De 22 km die we eerst dachten te gaan lopen worden er 26 en voert ons naar een Albergue te Logoso.Dit is een gehucht met een aantal huizen dat te tellen is op de vingers van een hand.Maar de Albergue is een privado en eentje van de bovenste categorie.We lopen als een van de eerste binnen en het meisje aan de balie geeft ons een rondtoer door de Albergue.
We kunnen onze wasgoed in een mand gooien en deze wordt gewassen en gedroogd.
Als dit geen luxe is dan weet ik het ook niet meer .Bij ons wel verdiende pintje ( onze Belgische vriend heeft het over pintjes) krijgen we een zelfgemaakte koude pasta aangeboden,heerlijk!
De WiFi is zelfs hier goed geregeld.Ik heb geen telefoonbereik hier maar internet werkt.

Morgen is mijn laatste etappe en dan is het voorlopig weer gedaan met de koopman.De variatie in landschap en de vele contacten die je gaande weg deze Camino opdoet geeft mij wederom een gevoel van voldoening.Zoveel mensen met verschillende achtergronden maar allen met één en hetzelfde doel is en blijft een aparte ervaring.Ik ben in veel landen geweest maar Spanje geeft me altijd een apart gevoel .Wie weet komt er nog een vervolg op de reeks Caminos maar een ding weet ik zeker en dat is dat er morgen nog een tippel is naar mijn einddoel.Finisterre

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!