hanskoster.reismee.nl

Porto-Vilarinho

Oporto,een stad vol zwervers.Op banken in winkelportieken in het park ,overal.Een ding is waar al het geld in zit en dat zijn de kerken.De hele infrastructuur is over de datum en toch is het een mooie stad.Vanmorgen vroeg vertrokken en via de Kathedraal ,het startpunt,door z\'n beetje de hele binnenstad geleidt .Trap op ,trap af door steegjes binnendoortjes en uiteindelijk door een winkelstraat richting het noorden van Porto.Ik heb inmiddels de meeste kleren al weer uitgedaan omdat de temperatuur snel oploopt .De brede winkelstraten gaan over in straatjes en ik kom nu door de wat betere buurt en hier zijn de trottoirs ,de parken goed onderhouden.Nog weer verder de stad uit wordt het weer armoediger en drukker.Veel bakkers annex koffiebar zijn geopend en ik ga maar eens bij een naar binnen.Wat denk je ,volle bak! Er is nog een tafeltje vrij en de ober wijst al zo van neem die maar.Ik schreeuw keihard ,rondje voor de hele toko! Maar niemand kijkt op of om en ik ga lekker zitten.Koffie en een broodje ham kaas.Het is nu half negen en opeens worden de klokken beluidt aan de overkant en binnen twee minuten zit ik alleen.Alle klanten zitten nu in de kerk en hier en daar blijven wat oudere mannen zitten met de krant voor zich.De kerkgangers zijn zonder uitzondering allemaal oude dames .Eenmaal weer op route ,die trouwens goed aangegeven staat, zie ik de eerste wandelaars.Het zijn twee echtparen uit Lyon en Marseille die de eerste 7km per bus hebben afgelegd.Ik zeg Fransozen en ik zeg bus en ik zeg verder niets meer.
This is not my cup of tea.De temperatuur begint nu toch wel heel snel op te lopen en ik besluit elk uur te stoppen om de sokken te drogen en de voeten te sparen.Het heeft geen zin om de blaren op de voeten te lopen.Het is geen aangenomen werk zou Henk zeggen!!Na weer een mooi kerkje ,Igreja do Carvalhido,is het nu een lang recht stuk door de buitenwijken en door het industriegebied.De kleine dorpjes volgen elkaar nu snel op en van Campos Verde,Lameira,Vilar kom ik uiteindelijk aan in Vilarinho alwaar ik de herberg Casa Laura zal aan doen.Het ontvangst is hartelijk en er is slechts 1 andere wandelaar,tot nu toe.Casa Laura is van wat ik er zo in een oogopslag van zie perfect.Schone bedden ,douche een mooie tuin met ligbedden en de koelkast vol met kouwe klets.Morgen via Rates naar Barcelos ca. 26 km maar eerst lekker niets.
Hasta mañana.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!