hanskoster.reismee.nl

Tweede dag in de Eifel

De dag begint met een goed ontbijt in Hotel Kuhrpark ,een lunch pakket voor onderweg brengt ons weer op weg op de Eifelsteig daar waar we gistermiddag gestopt waren.Direct gaat het pad omhoog en we zitten na een kilometer lopen al op 120 m hoogte en bek af vervolgen we ,nu met de route beschrijving in de hand, onze weg.De vergezichten zijn echt magnifiek en de paden zijn goed te belopen,wel stijl .Het weer is super en we zijn in korte mouwen vertrokken wat een goede keus blijkt te zijn.Na een anderhalf uur lopen komen we aan bij het enige trappistenklooster van Duitsland.Het ligt op 420 m hoogte en de delicatesse hier is Mariawalder Erbsensuppe oftewel onze snert en wordt hier ook in de zomer geserveerd.Voor ons slechts koffie und kuchen .
We vervolgen onze weg nu naar Heimbach en lopen over velden door bos en langs de rivier de Ruhft die samen gaat met de Ruhr en deze komen tenslotte uit in onze Maas.Het is nu echt lekker in de voorjaarszon en we lopen zonder enige problemen de bospaden op en af.
Als we de rivier oversteken en het pad langs de oever vervolgen zien we nu van onderaf hoe mooi het hier is .Langs de rivier lopend komen we bij de Ruhrtalsperre Schammenauel ,dit is het grootste stuwmeer van de Eifel.Het meer wordt tevens gebruikt voor drinkwater en daarom is watersport met een motor verboden,zeilboten worden wel toegestaan.Het is op deze zondagmiddag een druk bezochte plek .Onze route voert ons langs de oever van het meer richting Schmidt en na enkele mooie uitzichtpunten komen we aan bij Hotel Roeb en hebben weer 21,6 km achter ons gelaten.De schouders beginnen al weer te wennen aan de rugzak en de voeten voelen prima,mijn nieuwe schoenen zijn bij deze ingelopen en geven geen hinder meer.Dus op z\'n Dèventers ,ik Bin d\'r kloar veur! Morgen de laatste etappe en dan aftellen tot vertrek naar Porto voor weer een nieuwe uitdaging en belevenis.Hasta pronto.