hanskoster.reismee.nl

Portomarin-Melide

Als we s\'ochtens om half acht de weg naar de brug volgen en vervolgens aan de overkant van de Rio Mino ons pad vinden dmv de gele pijlen zijn we dan weer op weg naar een volgende bestemming.Ons gezelschap bestaat sinds twee dagen uit onze oude vriend Arne ,die zijn maat heeft achter gelaten omdat hij de reis liever in een lager tempo wil lopen en Veronica uit Wenen.
Zij is een zelfstandig makelaar en loopt alleen ,nu niet meer natuurlijk.
We hebben veel lol onderweg en voelen ons sterk en fit en ondanks dat we de laatste dagen gemiddeld 40 km / dag lopen zijn er geen problemen.We stoppen als er iemand wil stoppen en nemen onze pauzes elke anderhalf uur.Het is gisteren en vandaag echt warm en we drinken ons ongelukkig in de limonade(voor de suiker) en water en koffie natuurlijk.Ik denk dat een ieder wel aan de vijf liter per dag komt en we vallen nog steeds af.Zo hebt elk nadeel ook weer een voordeel en JC kan het weten.
In de Albergue aan gekomen van Melide doen we snel ons doucheje en informeren naar het beste steak restaurant in de buurt.Ondanks dat we in de stad zijn die bekend staat om de beste
Pulpo,octopus.Het stikt hier van de pulporias en ik heb ze ook al gehad,erg lekker .De andere specialiteit is de Tarte de Santiago,een amandeltaart die hier als postres gegeten wordt.
Vanavond wordt nog lastig omdat het restaurant hier pas om half tien begint en wij tegen die tijd
niet meer kunnen lopen van de honger dus het wordt weer een peregrino menu of iets van een variant daarop.Vandaag zelfs 41 km gelopen en weer een provincie verder,we zitten nu in onze laatste provincie ,A Coruna.
Morgen een etappe van 33 km en dan zaterdag la ultima 22 km.
Ps.
De huisjes op de fotos van gisteren ,bij de boerderijen ,zijn vroeger gebruikt om graan en mais te drogen.ze worden nu niet meer gebruikt maar zijn overal nog intact.