hanskoster.reismee.nl

Samos-Portomarin

Goed geslapen in \"ons\"hotel en lekker ontbeten.Op weg naar het 100 km wegwijspaaltje en daarna naar Portemarin.Het wordt vandaag een pittige wandel en gaandeweg de dag voelt het
dat we een beetje overmoedig zijn geweest.We lopen wederom door licht glooiend landschap met landerijen die net als in Engeland zijn afgezet door muurtjes van gestapelde keien of leisteen.
Veel grasland met hier en daar een bos van loofbomen dan weer van dennebomen.
De paden waar we over gaan zijn stuk voor stuk prachtig en het is gek om te begrijpen dat hier per jaar 150.000 mensen over gaan en dat al vele eeuwen.
Bij bijna alle boerderijen zien we kleine smalle huisjes van ongeveer 5 m bij 1 m gemaakt van luchtdoorlatende stenen of van hout.Wat het is ,moeten we nog achter zien te komen.
Het is een vreemde wereld hier in Galicie en we genieten met volle teugen.De temperatuur is inmiddels weer naar hoge waarden gestegen en we nemen steeds vaker rust.In de verte zien we dan uiteindelijk na 10 uur lopen (40 km) ons einddoel Portemarin.Het ligt aan de rivier Rio Mino Portomarin en als we de brug hebben overgestoken moeten we nog een toffe trap nemen om uiteindelijk onze Albergue te vinden.Ook dat is natuurlijk gelukt en daar gaan we weer,biertje,eten en potje voetbal en om half elf in de koffer .Morgen wordt het wederom 37 km en dan hopen we Melide aan te doen en als het gaat zoals nu dan halen we nog een dag in wat inhoudt dat we zaterdag Santiago binnenlopen en zondag over hebben om wat dan ook te doen.Het weerbericht is slecht voor het week- end dus hoe sneller we aankomen des te beter.We zullen zien......