hanskoster.reismee.nl

El Burgo-Arcahueja

De vogels fluiten als we buiten komen en om 7.30 beginnen aan een lang stuk van 17 km langs een verlaten oude route national.De nieuwe snelweg ligt uit het zicht en lijkt pas in gebruik te zijn genomen .We genieten van het uitzicht op de bergen voor ons met de sneeuw nog goed zichtbaar.Deze bergen moeten we nog bedwingen over drie a vier dagen lopen.Verder vandaag weinig te melden ,het is nog steeds eenzaam en eentonig maar het weer is ons goed gezint.Het is blauw in de lucht en de zon tikt de 25 grd met gemak aan ,we voelen dat we aan het verbranden zijn maar ach,morgen regent het misschien weer .
De twee Denen zijn achterop geraakt.Een van de twee wil het rustiger aan doen en in Leon een dag sight- seeing .Ze hebben daar ook de tijd voor.Wij niet we moeten door en komen in dit tempo een dag eerder in Santiago aan en als we het routeboek aan houden op zondag ,zoals geplanned.We hebben liever een dag speling dus hierdoor matchen onze en hun planning niet meer.Jammer dan,de Camino wacht op niemand en straks na Leon wordt het toch drukker met lopers die alleen de laatste 120 km doen .We zitten nu voor Albergue La Torre in de zon en ik draai er een punt aan..