hanskoster.reismee.nl

Boadillla-Carrion de los Condes

Zaterdag om 6.45 uur ging het licht aan in de slaapzaal waar we met 12 man/vrouw hebben geslapen.En ik moet zeggen dat me het slapen steeds gemakkelijker afgaat in zo\'n groot gezelschap.Vast ritueel is muziek luisteren met de dopjes in en om elf uur de ear plugs in en slapen!Enfin dat was vannacht nu d\'r uit en ontbijten .
Het is een morgen zoals je die elke morgen wenst,blauwe lucht geen wind etappe die langs 4 dorpjes voert en zon in de rug.
Het landschap begint langzaam te veranderen en het ruige gaat over in golvend terrein.We lopen uren aan een stuk en de simpelheid en eentonigheid van de omgeving begint haast te wennen.We zijn het met elkaar eens dat we hier nog niet dood gevonden willen worden zo teurig en dat geldt ook voor de dorpjes waar we door lopen.In de cafees zitten lokale boertjes die om 8 uur al aan de drank zitten en die ons dan tenslotte toch nog buen camino wensen,stelletje strontboeren!
Het is inmiddels twee uur in de middag als we het stadje Carion de los Condes inlopen.Er staat een monnik op straat die ons overhaalt in zijn klooster te komen overnachten.Voor 7 euro p.p hebben we dan een kamer voor 3 pers en nemen de eenvoud maar voor lief.Ik heb verderop in de straat al een cafe- restaurant gezien met internet dus onze navelstreng met de rest van de geciviliseerde wereld is nog niet doorgeknipt.
Morgen gaan we onze derde week in en volgens de berekeningen zitten we op de helft.Zo wie zo qua tijd maar ook qua afstand ca. 405 km gedaan?Ons route boek heeft sinds drie dagen niet meer tekst dan een halve pagina per etappe ,dat zegt genoeg .
Morgen richting Terradillos de los Templarios.