hanskoster.reismee.nl

Belorado-Ages

Als voorbereiding op de reis heb ik vele reisverslagen gelezen en wat ik nu meemaak is niet over te brengen op papier.We hebben vandaag onze cw -waarde getest in een windtunnel van ongeveer 11 km lengte en die ook nog eens tot 1162 m steeg.Regen,wind ,zon en kou het kan niet op maar het blijft een ervaring op zich.Al onze goretex,merino wool en g1000 kleding bewijzen hun dienst en zijn geenzins een miskoop geweest.We komen iedere dag droog en warm aan bij de volgende Albergue.Vandaag is dat El Pagar de Ages.We worden ontvangen met kippesoep en besluiten hier ook la ceina,het dinner, te nemen een typisch lokaal gerecht met rijst,vlees en kip.
De weg naar Ages ging via de vroeger zeer gevaarlijke steile overgang Montes de Oca(1162m) naar San Juan de Ortega.Dit gehucht staat bekend om de stichter ervan die als dank voor zijn wonderbaarlijke redding tijdens een storm op zijn terugreis een heilige kerk bouwde,de Capilla de San Nicolas,voor Nicolaas van Bari.Ook wel nicolaas van Myra of wel onze Sinterklaas .
De iglesia Monacal , 12e eeuw, is lang een bedevaart oord geweest voor vrouwen met een kinderwens .Genoeg geschiedenis ,de route vandaag was eentonig en zwaar en we hebben een stukje extra gelopen (30 km)om zodoende wat ruimte in ons schema te krijgen.Morgen komen we door Burgos ,gesticht in 884.Dus weer volop fotos schieten.
Tot nu toe 275 km gelopen volgens Paul,een Zwollenaar, die met Gps loopt en dus zeer naukeurig is.We zijn blij verrast met het aantal volgers op deze blog (gem. 100. /dag) omdat jullie de blog lezen en ik de reactie.Muchos Gracias todos.