hanskoster.reismee.nl

Cizur Menor-Puente la Reina

Koffie om 7.00 in de locale kroeg van Cizur Menor waar we gisteravond ook hebben gegeten.Het was en is perfect.Je laat je camino paspoort zien en een drie gangen menu is voor jouw.
Een geluk dat er ook nog eens championleague werd vertoond.
De morgen begon met zon en het is een voorjaarsdag geworden waarvan je alleen maar van droomt.De tocht gaat vandaag over een bergkam geheten de Alto del Perdon.Het uitzicht was perfect echter de weg er naar toe was gods allejezus glad.En na dat we op de top waren een afdaling van 600 m1 in 2 km en dat voel je in je knieen.Trouwens de benen van Bob en mij gaan goed.Tot nu toe geen blaren en de knieen zijn nog als nieuw.We lopen nu met onze deense vrienden en voor en achter ons brazilianen ,ausies,en onze grote vriend uit Madrid Carlos.Hij leert me een beetje Spaans bij en we hebben het over van alles en nog wat.Net een stelletje ouwe wijven.De innerlijke mens wordt ook goed verzorgd dmv heerlijke tortilla en goede koffie onderweg.
Het landschap en de kleine dorpen en stadjes zijn voor mij een constante uitdaging om weer de mooiste foto te scoren en als we s\'avonds terug kijken komt de dag als een film voorbij.
Tenslotte nog een opmerking over de slaapgelegenheden.Dat voelt als in diensttijd tijdens oefening.Veel bedden in een kleine ruimte met heel veel rugzakken,schoenen etc en als toetje het gesnurk van minstens de helft van de wandelaars.Vannacht voor mij de hoofdprijs een snurkende 120 kg wegende gozer uit Honolulu.
We hebben net ingecheck in Puente la Reina en dit ziet er weer goed uit.Grotere slaapzaal en niet al te veel Peligrinos.Nu nog de fotos erop zetten en morgen naar Estella/Lizarra........