hanskoster.reismee.nl

St.Jean Pied de Port- Roncesvalles

Na een zeer voorspoedige reis van Brussel naar Biaritz en vervolgens naar St.Jean de Port zijn we dan ingecheck in onze eerste Hostel .Het welkom was hartelijk en de herberg was helemaal uitverkocht.alle 17 bedden gebooked.Wel een beetje zweverig maar ja het is de Camino!!!
We zijn met een groep die zeer gevarieerd is nl.amerikanen,canadezen,mexicaan,new zealand,nederlanders,engelsen.zeer leuk en de gemiddelde leeftijd schat ik op 35-55.
Zondag eerste Paasdag is dan eindelijk de kick off en of de duvel er mee speelt na zeer veel regen hebben we een onbewolkte dag met een temp. Van rond de 18 grd.
De eerste etappe gaat langs kleine dorpjes en we maken het voorjaar eindelijk mee .
Ik heb veel gewandeld maar dit is wel de hoofdklasse van alle wandeltochten.
De natuur hier is zo mooi en de mensen zo vriendelijk dat ik nu meemaak wat ik vooraf had gehoopt .
De eerste tocht voert ons langs een rivier die we tot zijn oorsprong in de sneeuw volgen en we gaan vanaf 300 mtr naar uiteindelijk 1075 mtr hoogte.Ik heb zelden mijn longen zo gevoeld en de aderen in mijn hele lijf als vandaag en dat geldt ook voor Bob.Dit hebben we na aankomst in het klooster van Roncesvalles waar we overnachten goed gemaakt met heel veel drank bij een cafe around the corner.
Vanavond lekker gegeten ,het zgn camino menu, en nu klaar om in bed te duiken.
Morgen klaar voor 28 km down hill.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!