hanskoster.reismee.nl

Ponte Ferreira

Lugo gezien en op naar de volgende.Vandaag gaat het over 29 km richting Ponte Ferriera.

Nou moet je niet denken aan een grote stad want dit is dus weer een van die hele kleine gehuchtjes.Dit keer zo klein dat voor onze herberg een bord staat met Ferriera en aan de andere kant het bord einde Ferreira.Echter hiertussen gaat het gebeuren.Als we rond twee uur het erf oplopen is Siem ons al vooruit gegaan.Hij heeft al betaald en Bob en ik kunnen gelijk door naar boven.Genoeg plek en eerst onze dagelijkse dingen doen.

Het is midden op de middag toch nog lekker weer geworden en de ene na de andere pelgrim die ook in Lugo zat komt binnendruppelen.Ik lach me dood om de Spaanse Ruby Wax die samen met nog wat vriendinnen hun plek hebben gevonden.Ook de kanaries zijn weer van de partij en onze Duitse student niet te vergeten.

Iedereen heeft met gemak last van de benen,voeten,rug of is moe maar morgen gaat het gewoon weer zoals elke dag en heeft niemand enige hinder .Het is nog 75 km aldus Jezus ,de Spanjaard die boven me slaapt en al dagen met een brace om de knie loopt,al zagen ze me het onderbeen af ,vrijdag loop ik Santiago binnen en dat is de spirit.

Zo rond een uur of vier zit de stemming er goed in en is de Albergue vol.De langzame pelgrims hebben pech en kunnen nog eens 5,5 km verder hun heil zoeken.We hebben vanavond één menu en dat maakt het gemakkelijk ,hoeft niemand te kiezen!Salade mixta,Paella en postres met water en wijn natuurlijk.

Onze tocht vandaag was mooi en ging over de Via Romana en dus over oude paden met stenen gestapelde muurtjes die overgroeid zijn met mos en klimplanten.De bergen zijn achter ons en het landschap is nu heuvelachtig en daardoor is onze gemiddelde snelheid rond de vijf km/uur.

Morgen wederom 27 km en rond de middag lopen we door Melide ,de stad van de pulporías.

Er is geen pelgrim die hier niet inktvis gaat eten en wij dus ook.Ik ben er al eerder geweest en kan je melden dat het heel apart eten is.Daarna nog een km of 8 en we zijn in Boente.Het weer van morgen gaat wederom bepalen hoever we gaan en dat is en blijft de bepalende factor.

Straks lekker eten ,een beetje meelullen met de rest van de pelegrinos en net doen of je alles verstaat.Ik lach me kapot.

Adios

Reacties

Reacties

P.van Rosmalen

Hoi Hans,

Ik heb net weer even je laatste verhalen gelezen en ik moet je zeggen het blijft me boeien zoals jij kan schrijven.
Het is volgens mij als eens voorbij gekomen maar je moet echt een boek gaan schrijven van al je beleveningen tijdens je wandel tochten.
Veel succes met de laatste km !

Groetjes Peter

manny en mieke nijland

mooie verhalen mooie fotos mooie tocht wensen jullie nog veel succes en vooral heel veel plezier groeten uut twello

Mirella

De sfeer zit er goed in, zo te lezen!!
Hopelijk hebben jullie vandaag goed weer en kunnen jullie lekker doorlopen. En dan begint al bijna de laatste dagtocht!!! Heel veel plezier en geniet nog maar lekker van het Spaanse leven!! Hasta pronto. Saludos!

Herman

Zo te zien genieten jullie van de prachtige omgeving. Nog veel wandelplezier en 8 mei ben ik ook van de partij om jullie ervaring te delen.

Fried

Jij lacht je kapot... Nou ik ook, geen spat veranderd. Hans blijft Hans, heerlijke humor !! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!