hanskoster.reismee.nl

Castroverde

Fonsagrada als dorp ,een tragedie,met een bank twee kleine supers en een paar restaurantjes geen directe aanleiding om hier je vakantie te gaan vieren.Maar de Albergue is er eentje van de buitencategorie.Te mooi ,ik ga er verder niet over uitweidden maar hij was top.

En het eten gisteravond was ook top.Het stoofvlees is zo lekker ,niet normaal.En de pulpo vooraf ging er ook goed in.

De volgende morgen kwam deze er ook weer net zo snel uit ook.Ik denk door de olie waarin het wordt opgedient. Na drie snelle faxen richting Darmstadt gaat alles weer o.k. en ben ik weer terug op mijn geboortegewicht.

Na de koffie en wat brood is het tijd om te gaan en zoeken we de eerste pijl richting Cádavo om daarna verder te gaan naar Castroverde.Een pittige trip en mede omdat het heeft geregend en gaat regenen mogen we deze wel zeer pittig noemen.

Onderweg komen we gelukkig nu wel wat bars tegen en kunnen we onze dorst lessen met koffie en fris.Het wordt inmiddels drukker onderweg en onze Finse,Spaanse,Duitse ,Poolse etc mede pelgrims komen nu overal tegen en iedereen probeert vandaag dezelfde herberg te halen.Dit ivm de dag erna.Lugo.

De regenkleding kan rond de middag aan en net voor we een zware beklimming hebben begint het ook nog te regenen.Dat betekend actie en dus reactie.De reactie van mijn lichaam is , ondanks de goretex kleding,zweten.Uiteindelijk op de top vraag ik mezelf af waarom al deze kleding ,een zwembroek is toch genoeg?

Al lopende in de hagelstorm met regen en wind denk je soms ,wat doe ik hier,maar als ook deze weer opklaren en de zon laat zich iets zien dan is het toch wel apart.

De natuur heeft afgesproken om alle gele brem vandaag te laten bloeien en het is overal geel ,te mooi.Als we via bergpaden,tussendoortjes uiteindelijk in Castroverde aankomen begint weer dezelfde dagelijkse riedel en wordt het hier een uitdaging wat te eten te krijgen.

Het is zondag en de meeste tocos zijn gesloten ,op een na ,die na achten nog wat heeft .

We zullen zien.Zoals ik al zei,morgen Lugo en daar komen we al rond de middag aan .

Adios.

Reacties

Reacties

bert

Hoi Hans,
Superverhalen, lach me suf. Wel lekker afzien deze route.
Volg jullie dagelijks, nog een "stukje" maar

Mirella

Mooie verhalen weer!! En jullie zijn al aardig op weg naar Santiago!!! Heel mooie tocht vandaag en tot blogs..
Saludos!

Fried

buikpijn gelachen.... :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!